Gay Pride! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu Gay Pride! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Gay Pride!

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

22 Juni 2013 | Duitsland, Berlijn

Slapen viel niet mee. Niet alleen vanwege de Straßenbahn, maar vooral omdat de slaapkamer op het oosten is en de gordijnen niets tegenhouden. Om 5 uur waren we wakker. Toen werd het al hel licht en om 7 uur begon de zon echt vol op het kamertje te branden. Toch nog maar geprobeerd verder te slapen.

Rondgewandeld, richting Brandenburger Tor. Daar bleek het eindpunt van de Street Day, oftewel waar de parade van de Gay Pride heen ging. Eerst nog verder gewandeld, onder andere naar Potsdamerplatz met o.a.het Sony Center. Toen naar Tiergarten Park, waar tientallen eet- en drinkkraampjes stonden; daar ging de parade langskomen. Heel veel foto's gemaakt. Wat een mafkezen liepen daar, maar wat een relaxte en gemoedelijke sfeer voor zoiets. Erg leuk. Wel pikheet zo midden in de zon, ik ben een beetje verbrand.

Omdat het nu nog zo lekker is buiten, en het deze week alleen maar minder gaat worden, kiezen we een leuke eettent uit het bieb-boekje en eten daar in de Biergarten. We zijn blij dat we van het voorgerecht de kleine portie besteld hebben.

Hopelijk hebben we het zonprobleem opgelost: een rol aluminiumfolie en een rol plaktape lijken prima middelen voor een geîmproviseerde zonwering... we zijn benieuwd.

• 02 Juli 2013 - 00:19

Epe:

heerlijk, die maffe mensen! doet me denken aan de roze maandag in tilburg; óók zo'n feest! :)