An der Schönhauser Allee - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu An der Schönhauser Allee - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu

An der Schönhauser Allee

Door: Annet, Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 Juni 2013 | Duitsland, Berlijn

[A]
Vanochtend eerst naar een Kaufhof geweest op de Alexanderplatz. Hier kijken we op uit vanuit ons raam. Heerlijk rustig op maandagochtend! Gelukkig had ik mijn personal shopper bij me die een hele rits ontzettend leuke t-shirts voor me vond. De afdeling die we samen natuurlijk het leukst vonden....... je raadt het al, de food-afdeling. Vanavond eten we een keer thuis. Geen straf met al die lekkere dingen die hier te krijgen zijn. We kopen ook 2 heerlijke zoetigheden voor bij de koffie, die we meteen thuis met koffie opeten. We hebben natuurlijk véél te lang rond gehangen op de eetafdeling en komen pas om kwart over 3 in Prenzlauer Berg aan. Heerlijk lommerrijke straten met grote bomen, volgens de gids typisch Berlijnse straten. Erik vindt er niet veel te beleven, maar mij spreekt de relaxte sfeer juist erg aan. Kleine aparte winkeltjes en natuurlijk weer tientallen eet- en drinkgelegenheden. We hebben de afgelopen dagen best al heel veel gedaan en gezien en we zijn allebei moe. We besluiten ons rondje Prenzlau met een biertje van het vat in de Kulturbrauerei. Een van de weinige brouwerijen in Berlijn, een enorm terrein met verschillende gebouwen waarin vroeger de bieren gemaakt werden. Nu zitten er een theater, een bioscoop en natuurlijk allerlei restaurants in. We hebben zin om thuis lekker met een biertje met olijven en een worstje op de bank te zitten, om daarna de vanochtend gescoorde meerval met wittewijnsaus te maken. We zoeken dan ook snel de U-bahn op en vergeten prompt een kaartje te kopen, de laatste halte die we nog met de S-bahn reizen 'piepen' we ook maar.
[E]
Over die Schönhauser Allee waar we vanmiddag waren, is een liedje van de Polar Twins met Mark Ritsema. Het voormalig Brauhaus, waar zo te zien ook concertzalen gevestigd zijn, vond ik eigenlijk nog het leukst.
De meerval was lekker. OK, er moet toch even een keer een eetverhaal komen in onze verslagen. Zachtjes gebakken in de boter en geserveerd met het goddelijke sausje dat Annet ook maakt bij gebakken sushi. Alleen voor die saus eet je gewoon àlles! In de koelkast stond als welkomstwijn nog een droge müller-thürgau op ons te wachten. Die kon er mooi bij. Lekker maal. Nu gaan we nog even de deur uit om een cocktailtje te scoren. Met of zonder voorbij t(r)ippelende dames van lichte zeden.

• 25 Juni 2013 - 22:12

Pa Stenhuis:

Zo te zien en te lezen vermaken jullie je hoe dan ook prima.
    Er komen erg beroemde namen voorbij zoals de Alexander Platz die dikwijls gebruikt is in films.
    Het "Goddelijke" sausje van Annet wil ik ook wel.
    Zaterdag moet ik weer koken. Ik heb 2 grote schollen gekocht die ik opdien met doperwtenpuree
    wortel en gegrilde rode paprika, aardappelkroketjes en pommes duchesse en basilicummayonaise.
    En dan maar hopen dat het allemaal een beetje lukt.
    We hebben een nieuw restaurant ontdekt, midden in de natuur in oud Ootmarsum.
    Misschien wel wat als jullie weer eens bij ons zijn ?
    Nog veel plezier.
    pama