Naar huis... na nog wat blijven plakken - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu Naar huis... na nog wat blijven plakken - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Naar huis... na nog wat blijven plakken

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

28 Juni 2013 | Duitsland, Berlijn

Vertrekdag. Het is prachtig weer en we hebben mooi nog een paar uur om straks op het gemak koffie te drinken en in onze eigen buurt naar wat winkeltjes te kijken. Annet doucht en ik begin alvast met het verwijderen van de aluminiumfolie voor de slaapkamerramen. Horror! De kunststof plaktape komt niet van de kunststof kozijnen af. Bruine vlekken en strepen op het wit gillen je als staccato vioolstreken in een griezelfilm tegemoet (denk aan Psycho van Alfred Hitchcock: wiep wiep wiep wiep)! Dat wordt een ochtendje schrapen en poetsen. Zeep, cleaner en schoonmaakazijn helpen niet. Wat uiteindelijk wel helpt, hou ik hier geheim, maar we hopen in ieder geval dat de eigenares de komende maanden niet van al te dichtbij haar kozijnen inspecteert. Snel gaan we toch nog een bakkie doen op de Hackescher Markt, nog twee zaakjes in voor shirtjes en/of gympen en dan wordt het tijd om de TXL-bus te halen. Die doet er iets langer over dan ingecalculeerd, maar we checken gelukkig nog op tijd in. Na een voorspoedige vlucht van zo'n vijf kwartier bellen we op vliegveld Eindhoven onze shuttleservice. Die brengen ons naar ons auto'tje in Son en daarmee kachelen we richting ons besnorde kroost in Rotterdam. Dobby en Knijster, we komen naar huis!

• 30 Juni 2013 - 09:44

Pa Stenhuis:

Als ik het hele verhaal op een rijtje zet hebben jullie je best vermaakt in Berlijn!
    Ook de laatste dag nog even blijven duidt er op dat je niet zijn gevlucht.
    De sokkenbuit is niet wat je noemt een "piece le victoire".
    Maar de katten maken wat er ook nog aan mankeert weer goed!
    Bedankt voor het leuke verslag, en tot horens en ziens!
    pama

P.S. Laat mij even weten of je mijn mobiele nummer hebt, i.v.m de familiedag.
    Dan zorg ik dat hij aanstaat!

• 02 Juli 2013 - 00:28

Epe:

lieve erik & annet,
    wat is dit voor reisverslag??? ik mis de vele vele verhalen over ETEN!!!!!! LOL
    hoop dat jullie het leuk gehad hebben!
    xx