Muur - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu Muur - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Muur

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 Juni 2013 | Duitsland, Berlijn

Wandeling uit een van de bieb-boekjes gevolgd. Kwamen langs restanten van de Muur, waarbij een Geographie des Terrors was tentoongesteld; een historische vertelling over het ontstaan van Nazi-Duitsland, in fotomateriaal buiten. Daarna via Checkpoint Charlie (wat daar nog van over is dan; een nepsoldatenpost voor toeristen voor de deur van McDonalds) naar het Jodenmuseum, alwaar we toch zeker een minuut binnen zijn geweest.
In het Viktoriapark gelopen en Annet heeft op de Kreuzberg met haar voetjes in het watervalletje gezeten. Relaxte plek hoor, zo midden in de stad!
Tukje doen en sushi eten. Heerlijk! Daarna nog een cockailtje op een terras. Omdat het nog kan! Nog net. En wij aan de ober vragen waar toch al die hoerig geklede dames naar toe gingen? Naar hun kamer, denk ik, zei hij. Die waren dus gewoon aan het tippelen. Provinciaaltjes, wij. Nog nooit hoeren van dichtbij gezien, zeker.

• 24 Juni 2013 - 17:31

H. Stenhuis:

Hoi Erik en Annet,
    We keken raar op een berichtje uit Berlijn. Sowieso niet naast de deur maar dit hadden we niet verwacht.
    Achteraf niet zo gek want Berlijn is af en toe het centrum van de wereld!
    Super appartement zo te zien, maar er kleven dan toch weer minpuntjes aan jammer!
    Maar wij 11denken dat zo,n week jullie heus wel zal bevallen want cullinair kun je natuurlijk alle kanten
    op.
    Walter ook want die heeft vandaag zijn 5e zeebaars gevangen. Ik zeg tegen hem stop maar met vissen
    want dat kun je niet aangegeten krijgen!
    Wel leuk als je bedenkt dat wij na een hele dag vissen alleen maar zand in ons ogen gevangen hadden.
    We hadden het druk. Vrijdag op visite bij Jean en Roel tot 2 uur s,nachts. Zaterdag naar Lars en Jorinda
    tot half een, en zondagmorgen om 10.15 uur de ouwetjes opgehaald en naar Vasse gereden naar de
    Liskoel voor koffie met gebak en daarna nog naar ons tot half 4.
    Vanmorgen te vroeg op vanwege die klote duiven en dan barst je van de slaap!
    De makelaar is geweest en die was zeer positief over ons huis.
    Hij vond alles prima en mooi en taxeerde de vraagprijs op E 359.000. Dat is toch 30.000 meer dan onze eigen schatting. Als ik besluit om met die man in zee te gaan dan vraag ik of Walter tijd heeft om erbij
    te zijn want twee weten meer dan een.
    Veel plezier nog en blijf maar sturen, wij lustten er wel pap van!
    Doei pama

Tags: Mauer