Eerste keer Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu Eerste keer Berlijn - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Eerste keer Berlijn

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

21 Juni 2013 | Duitsland, Berlijn

Berlijn heeft een aparte sfeer. Zal vandaag deels komen door de een na laatste dag van de Gay Pride, waardoor je excentrieke potten in alleen een tshirt ziet lopen, maar er is meer. Het zijn de tegenstellingen, zoals je die in veel grote steden ziet: nieuw gebouw, oude grandeur, drukke terrassen, stille parken.

Reis verliep voorspoedig, appartement op de 23e etage is netjes. Wel blijkt het qua geluid anders te zijn dan ik dacht: de hoogte leek mij rust mee te brengen door de afstand tot het verkeerslawaai. Maar pal onder ons raam blijkt een S-Bahn te lopen waar per minuut 4 à 5 metroachtige treinen voorbij piepen en gillen. Oordopjes dus!

Ik moest direct na aankomst geld pinnen en wist bij terugkeer niet meer welk appartement op de 23e het onze was. Marie nam haar telefoon niet op en ik liet een mevrouw in de wasruimte zich helemaal het ape(n)lazerus schrikken met mijn rondgehang. Uiteindelijk heeft zij me geholpen de juiste deur te vinden. :-)

Verder: hefen Weiße, Bratwurst, tapas, sigaartje, cocktails, lichtjes kijken, Weinbrand, slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlijn

Erik

Vakantieverhalen van Erik & Annet

Actief sinds 02 Juni 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 29743

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 02 April 2015

Espargal, Algarve, Portugal

28 September 2013 - 17 Oktober 2013

Vietnam

21 Juni 2013 - 28 Juni 2013

Berlijn

12 Juni 2012 - 28 Juni 2012

São Martinho do Porto 2012

04 Juni 2011 - 25 Juni 2011

Annet en Erik naar Frankrijk

Landen bezocht: