Natuurklim - Reisverslag uit Porto de Mós, Portugal van Erik Annet - WaarBenJij.nu Natuurklim - Reisverslag uit Porto de Mós, Portugal van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Natuurklim

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Erik

20 Juni 2012 | Portugal, Porto de Mós

Wat zullen we vanmiddag eens gaan doen? Een wandeling? Nazaré en dan het bovendorp bezoeken met sardientjes eten op de kade? Klooster van Batalha? Het wordt een wandeling in een natuurpark 'in de buurt' (een uurtje rijden), hier vlakbij hebben ze afdrukken van één van de oudste dinosaurus-soorten gevonden.

Maar eerst natuurlijk naar de markt voor avondeten. Het wordt: borlotti-bonen (rood gespikkelde peulen en bonen, ik ken de Nederlandse naam niet, maar we kennen ze uit Italië en ze zijn heerlijk, krieltjes uit de oven met knoflook en een biefstuk waar het mes van de slager wel erg makkelijk doorheen glijdt, is het zo mals of is zijn mes zo scherp? We kopen ook nog abripruimen, het lijken abrikozen maar ze smaken ook naar pruimen, een kruising? Knaloranje vruchtvlees en zoet sap dat langs je vingers loopt, ik heb niet vaak zulk lekker fruit gegeten, heerlijk!

De wandeling is adembenemend mooi, een hoop geklauter en geklim, maar we zien wel honderden bloemetjes en vogels, rotspartijen, heuvels en olijfbomen. De heuvels om ons heen vormen een natuurlijk amfitheater. Soms voel je je één met de natuur en tijdens de wandeling had ik dat. Het hielp ook mee dat wij de enige in de wijde omtrek waren.

We zijn mooi op tijd thuis, want het begint te storten.

De biefstuk bleek thuis zo mals als het er uitzag, weer een heerlijk thuismaal.