Mosteiro Alcobaça - Reisverslag uit Alcobaça, Portugal van Erik Annet - WaarBenJij.nu Mosteiro Alcobaça - Reisverslag uit Alcobaça, Portugal van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Mosteiro Alcobaça

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Erik

19 Juni 2012 | Portugal, Alcobaça

Een bezoek aan een verantwoord klooster in Alcobaça staat voor vandaag op het programma. Eerst natuurlijk koffie met een pastele van de banketbakker. In de koelkast ligt nog onze eigen gebakken koek, maar die haalt het toch niet bij de zoetigheden van hier, dus die blijft lekker in de koelkast liggen.

Klooster is mooi, maar niet indrukwekkend. Op het beeld waarvan het hoofd afgehakt was (waarschijnlijk door plunderende troepen van Napoleon), van één of andere notabele, zat een duif heerlijk te nestelen, heel grappig. Het dorp zelf is ook weer aantrekkelijk. Op een terrasje madeira gedronken en bij het bijbehorende wijnhuis meteen een flesje gekocht voor 'thuis'.

's Avonds hebben we gegeten bij een restaurant met als specialiteit speenvarken. Het varkentje was echter volgens de ober niet aan te bevelen, omdat de korst knapperig en dus heel vers moet zijn en dat was hij niet. We hebben dan ook verschillende stukken van black pork genomen, een half wild varken, van de houtskoolgril, ook heerlijk.

E: Wel behoorlijk dorstig, dat zwijnenspul. Enne, aan een vitaminenoverschot zullen we deze vakantie weer niet lijden. Wat doen ze in restaurants toch weinig aan groenten. Ja, gemengde groenten kun je bestellen: rauwkost van tomaat, ui, komkommer en een olijfje.Morgen maar gauw weer naar de mercado.

• 23 Juni 2012 - 16:45

Pa En Ma:

Op de binnenplaats van dit klooster zijn wij ook geweest. Ze waren toen de beelden aan het restaureren. Lekker eten en drinken dat is in Portugal niet
    zo moeilijk te vinden. Fijn dat jullie het zo goed naar de zin hebben! Hier is het weer niet zo best, steeds regen. We zijn op Lars zijn verjaardag geweest. In bar
    noodweer naar huis maar de auto ligt als een tank op de weg gelukkig maar.
    Bedankt voor de verslagjes. Doei pm