Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Erik Annet - WaarBenJij.nu Lissabon - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Lissabon

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Erik

18 Juni 2012 | Portugal, Lissabon

A: Vandaag naar Lissabon. Leuk, heb er zin in. Drukke stad, hoop dat het lukt met parkeren. Even zoeken, en gelukkig vrij snel een parkeergarage gevonden. Nu nog uitzoeken waar we in hemelsnaam zitten in de stad. Tijdens het koffiedrinken maar even gevraagd en het is nog best een eind van waar we willen zijn, dus de sokken er in gezet. Eerst wat winkels en winkelstraten bekeken, toen op zoek gegaan naar een restaurant voor de lunch. We kwamen bij een leuk zaakje in een oud pand terecht, ik heb de specialiteit van bacalhau, dit is stokvis, op en Erik kalfsballetjes in saus. Allebei heerlijk.

De middag hebben we gewoon wat rondgelopen in de Alfama wijk, ik denk dat we uiteindelijk er net naast beland zijn, maar toch vond ik het leuk. Zomaar ergens een fado die uit een huis klinkt, met flink wat saúdade (melancholie, weemoed, er is geen goed woord voor in het Nederlands). Dan weer een straatje met bomen met paarse bloemen, ook de straat ligt vol paarse blaadjes. Tuurlijk zien we ook de armoe en vieze vuilnishopen op straat en ook de afgebladderde gebouwen (wat natuurlijk ook weer zijn charme heeft), toch vind ik het net als 21 jaar geleden weer een prachtige stad.

Thuis hebben we nog een salade gegeten, genoten van ons mooie uitzicht en wat gelezen tot de ogen dichtvielen.

• 21 Juni 2012 - 21:30

Pa En Ma:

Hoi,
    Leuk dat nu ook Annet even een stukje
    schrijft. Ook wij hebben in Lissabon steeds genoten van de sfeer en de mooie gebouwen. We zijn er in totaal 4 keer geweest waarvan 1 keer met Erik die gelijk benaderd werd door een drugsdealer! Nog veel fijne dagen Doei!

• 21 Juni 2012 - 23:28

Erik En Annet:

Ja, stuff komen ze nu ook steeds aanbieden. En 'Ray Ban' zonnebrillen (uit China, vermoedelijk).
    B-)