Simpel dagje - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Erik Annet - WaarBenJij.nu Simpel dagje - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Simpel dagje

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 Oktober 2013 | Vietnam, Hội An

De dag begint met mooi weer en voilà: het ontbijtbuffet staat buiten! Dat is leuk. Na het ontbijt gaan we op houten stoelen op het strand liggen. Het gaat alleen wel steeds harder waaien, dus we verkassen naar the garden pool. En als het gaat regenen, moeten we ook daar vluchten en onze spulletjes in veiligheid brengen. Op ons balkon zitten we droog en lezen wat. Zodra het kan, gaan we een fikse wandeling langs het strand maken, die al na vijf minuten strandt. We komen namelijk een leuk simpel tentje tegen met een vriendelijk vrouwtje en vooral emmers en teiltjes met krabben, kreeften, oesters en vissen. We krijgen niet zo héél veel van de prijs af onderhandeld, maar we nemen toch maar een krab per persoon; eentje gegrild en eentje gestoomd. Voor dat tientje krijgen we er een flesje mineraalwater en een schaaltje pinda's vooraf bij en een potje groene thee met verse stukjes fruit (nooit geschild fruit eten in Vietnam, ahem). Terug op het strand voor ons resort wachten we op de zonsondergang. Voor de sfeer maar ook om mogelijke bacteriën uit krab en fruit te doden, medicinaal preventief dus, nemen we er een cocktailtje bij. Is dit vakantie of wat? Laten we het dan ook maar afmaken met een massage in de spa. We nemen allebei een hoofd-/nek-/schoudermassage van een half uur. Hoort het er nu bij of vinden ze ons gewoon leuk, als we daarvoor in onze onderbroeken moeten? Ik had nooit verwacht dat een nekmassage zo laag werd ingezet, maar even later zitten er Vietnamese poppetjes op onze rug, onze bipsen te betasten. Van daaruit duwen, kneden en meppen ze zich een weg naar boven. Zeer relaxed vervolgen we onze weg naar het diner. Maar 's 'n keertje in het resort eten. Dat wat hier juist èrg lekker is, is de gegrilde inktvis en laat daar nu net geen twee porties meer van zijn. We eindigen de dag weer bij de beach pool, met een spelletje Triominos. Geen grote belevenissen maar wel echt vakantie, vandaag.

• 01 Oktober 2013 - 19:43

Pa Stenhuis:

hoi,
    No Grande bouffet.no grande spectaculo? wat is dat nou een spelletje Triominos.
    Daar heb ik je niet voor ingehuurd. Het leek de goede kant op te gaan toen die masseuses
    de verkeerde kant uit gingen, maar ja je kunt niet alles hebben.
    Over triominos gesproken dat zit bij al se spelletjes die ik voor jullie heb ingepakt ook
    geloof ik. Ik worstel alleen met de vraag of de sjoelbak ook naar jullie moet, van ons mag het.
    Hier gaat alles goed en langzaam maar zeker gaan we naar de vrijdag, om het appartement te
    bezichtigen.
    Als je dat daar kunt bekijken, het adres is: Weverij 104 te goor. Misschien leuk om te doen
    als het regent.
    Tot horens maar weer.
    pama

• 02 Oktober 2013 - 09:16

Pareltje:

waarom geen geschild fruit eten? ik doe niets anders in het oosten