Shopping malls en botanische tuinen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Erik Annet - WaarBenJij.nu Shopping malls en botanische tuinen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Shopping malls en botanische tuinen

Door: Annet

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 Oktober 2013 | Singapore, Singapore

In eerste instantie waren we van plan om ' s ochtends naar de Botanische tuin te gaan. Uit ons raam met geweldig uitzicht zien we echter dat het regent en het er wel heel erg somber uitziet [Erik heeft het spectaculair zien onweren om half 5). We gaan het anders doen: we gaan morgen of vanmiddag nog wel naar de tuin, nu eerst gaan we ons een beetje ons vergapen op Orchard Road aan de enorme winkelparadijzen en luxe winkels. Van alle merken zitten er de grootste filialen die ik ooit gezien heb. De filialen van zowel de luxe merken als de gewone, zoals bijvoorbeeld H&M zijn enorm groot. Om alle winkels alleen al in één winkelcentrum te zien, heb je al een dag nodig. Wij zien nu voornamelijk luxe merken en alles is veel te duur om aan te schaffen, op een flesje Euphoria van Calvin Klein voor Erik na. Na een paar uurtjes slenteren is vooral Erik doodmoe, dus we gaan op zoek naar een koffiezaakje. Omdat alles zo ontzettend groot is en we de stad niet kennen, kost even tussendoor koffiedrinken een hoop tijd. Intussen is het flink opgeklaard, de zon schijnt zelfs weer volop. We besluiten alsnog naar de botanische tuin te gaan. Ook dit kost veel tijd, zoeken naar de bus, verkeerd lopen, een enorme passage onder de weg door om over te steken (overigens ook weer helemaal vol met winkels) en dat alles met ca. 35 graden. Als we aankomen bij de botanische tuin is het inmiddels 3 uur en ik heb trek gekregen. We komen precies aan bij de verkeerde kant van het park en na drie kwartier lopen arriveren we eindelijk bij de foodcourt, deze tuin is verdomd groot! We eten pittige en zure Koreaanse kimchi (gefermenteerde groentes), soep met kip en een glaasje vers meloen- en perensap. Het smaakt prima, ik ben dol op kimchi en Erik vind het gelukkig ook lekker. Onderweg hadden we al bordjes gezien naar de orchideeëntuin, dus wonder boven wonder hebben we die zo gevonden. De tuin is prachtig, vol met de mooiste en vreemdste orchideeën die ik ooit gezien heb. Erik zijn camera houdt niet op met klikken. Als laatste voordat het donker wordt doen we nog ' een rondje regenwoud'. Oorspronkelijk was wat nu een strak georganiseerde tuin is, dit hele gebied een van nature in de omgeving horend regenwoud. Het is leuk om te zien, maar we zijn moe en hebben net de meest prachtige bloemen en planten gezien, dus het komt niet echt meer binnen. Het is inmiddels 6 uur, ik ben doodmoe van heel de dag lopen, mijn benen zitten onder de brandende (zonne?) uitslag en we moeten nog dat %$ˆ&&(**(!@ eind terug lopen naar de bus. Als we eindelijk om half 8 in het hotel terug zijn is het al donker. We douchen en rusten wat en besluiten niet meer helemaal naar Chinatown te gaan om te eten. Erik zoekt op internet een fooddinges in de buurt waar we gefrituurde soft shell crab eten. Met huid en haar gefrituurde krabben dus. Het smaakt prima met een gedeeld (want duur) biertje erbij. Bij het volgende tentje kiezen we voor verschillende soorten wontons en gesmoorde kippenvoeten. Ook dit smaakt prima, nu met citroenlimonade en (gezoet) rijstewater erbij. We kopen in de buurtsuper water en twee biertjes voor op de hotelkamer om deze dag mee af te sluiten. [E.: Op de kamer treffen we een grote schaal met vers fruit en een schaaltje met bonbonnetjes van uitstekende kwaliteit, met een briefje er bij van de duty manager, van je sincere apologies hier en pleasant stay daar. Eigenlijk vonden we dat we al ruim gecompenseerd waren, dus dit is wel èrg attent. Of té. Of zou Elvie me gewoon leuk vinden?]

• 16 Oktober 2013 - 11:12

PaStenhuis:

Hoi jullie,
    Ik dacht wel dat Singapore goed zou bevallen!
    Maar als jullie de dingen al duur vinden hoeven wij niet te gaan! Het was in 1985 zogenaamd goedkoop
    maar betaalden we in de hotelbar ook F10,- voor een glaasje appelsap voor ma!
    Bier kon je het beste halen bij de chinese karretjes om de hoek van het hotel voor een gulden!!
    De botanische tuin vonden wij ook zo mooi, en hadden niet in de gaten dat de bruiloft die er te
    zien was, voor de toeristen in scene gezet werd! 3 maal p/dag.
    Morgenochtend zit ik om half 7 voor de buis om te zien waar SQ 324 blijft en waag het niet om een
    vertraging van een uurtje of 2 te hebben, door een of andere tyfoon daar bij vietnam in de buurt of zo!
    ge. en een fijne reis terug!
    pama

• 16 Oktober 2013 - 12:20

Susanna:

Hey Erik en Annet, wow mooie foto's van de orchideeën ik zie een fotoboek met heel veel kleur al helemaal voor me. Heb genoten van alle verhalen en heb gevoel alsof ik ook even weer in Azië was.
    Goeie reis terug!

X Susanna