Heenreis zonder hindernissen - Reisverslag uit São Martinho do Porto, Portugal van Erik Annet - WaarBenJij.nu Heenreis zonder hindernissen - Reisverslag uit São Martinho do Porto, Portugal van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Heenreis zonder hindernissen

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 Juni 2012 | Portugal, São Martinho do Porto

We zijn in Portugal! Kijken of we dit keer de vakantie volledig kunnen verslaan. Vorig jaar begaf het trouwe mini-laptopje het een week vóór het einde. Dit keer zijn we, in ICT-termen, redundant uitgevoerd. Als de internet-verbinding het blijft doen, hebben we drie apparaten om op te typen: een nieuwe tablet, een smartphone en een nieuwe ereader. Moet lukken!

De reis was voorspoedig. Taxi, trein, vliegtuig, huurauto. Even zoeken bij welke telefoonpaal het huis nu was, strak langs de afgrond parkeren en een rondleidinkje door Kate. Het huis is mooi en euim en heeft 3 goede terrasachtige plekken om uit te kiezen. Het ligt niet zo direct aan zee als we verwacht hadden. ("Geachte Vakantieman! In de catalogus stond dat het hotel 100 meter van het strand stond. Welnu, we moesten er drie kwartier voor met de bus. En die reed maar twee keer per dag. Kunt u daar nu niets aan doen?" enz.)

Bij het dorp is een Intermarché, waar we diverse levensmiddelen inslaan, waaronder belangrijk spul in glas. In het huis maken we een inmiddels traditionele eerste vakantieavond-salade, met de welkomstwijn van de huiseigenares er naast. Laat wordt het niet: we storten flink in en zoeken het niet zo heel ruime maar comfortabele bed op.

• 14 Juni 2012 - 19:30

Pa&ma:

Blij dat jullie goed aangekomen zijn!
    Dat van de afstand tot de zee is jullie eigen schuld. Hadde jullie mij en ma maar polshoogte moeten laten nemen. Hadden wij de afstand zelfs in centimeters aan
    jullie medegedeeld. Hier alles goed. geen 27* maar het wordt volgende week een stuk warmer. Veel plezier en houdt de zaak gezond en heel. DOEG Pa enMa

• 15 Juni 2012 - 08:01

Erik En Annet:

Tja, volgende keer moeten jullie maar kwartier maken. Maar verder is het hier niks voor jullie hoor, een en al vis en vinho verde, strand en heuvelen. Bah!