Autoroute 'La Suisse Normande' - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Annet - WaarBenJij.nu Autoroute 'La Suisse Normande' - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Autoroute 'La Suisse Normande'

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

07 Juni 2011 | Frankrijk, Parijs

Een gebakje heb je niet nodig, als je de aardbeien van de markt op nog warm knapperig brood van de bakker doet, met roomboter er tussen! Na het ontbijt vangen we de autoroute 'La Normande Suisse' aan. Hierbij kom je langs de hoogtepuntjes van het gebiedje naast dat waar wij zitten, La Normande Basse. We passeren slaperige dorpjes, lome koeien, strakke korenvelden en verlaten kerken. Het is wel goed opletten met die smalle kronkelweggetjes en snelle tegenliggers, maar alles gaat goed. De zon komt door en het wordt zowaar warm. Op een terras zoeken we zelfs wat schaduw op. Thuis weer een spelletje, met wat heerlijke stukjes geitenkaas van de markt, en voor de maaltijd gaan we naar een crêperie annex pizzeria. We nemen een galette met ham, kaas en ei en eentje met coquilles en zeevruchten. Via de satelliet kijken we naar Herman. Als het morgen goed genoeg weer is, gaan we naar de kust.

Tafeltip: crêpes zijn heel frans, maar in Normandië en Bretagne kom je daarnaast ook veel het woord galette tegen. Dit zijn dunne flensjes van boekweitmeel, waarvan traditioneel de randen voor het opdienen zo worden omgeslagen dat ze er vierkant bij liggen. Je kunt ze eten met alleen boter en suiker, maar in principe kunnen alle ingredienten er op. Een leuk lunchgerechtje!

• 08 Juni 2011 - 20:55

Pa En Ma:

Wij vinden de verslagjes enorm leuk!
    Vooral de foto's geven een getrouw
    beeld.
    We hebben geprobeerd te bellen via
    de goedkope aanbieder maar er wordt
    telkens niet opgenomen.
    We hebben beide 06 nummers geprobeerd.
    Veel plezier en goed weer!
    pa en ma

• 08 Juni 2011 - 23:22

Erik En Annet:

Tja, alle draadloze signalen in dit huis slaan dood, zowel wifi als GSM. Hopelijk volgend huis beter.

• 11 Juni 2011 - 06:09

Walter S. Te G.:

Hoeveel kilo moet je kwijt na je vakantie?

• 11 Juni 2011 - 21:29

Erik En Annet:

Mwah, ongeveer zoveel kilo als we aan wijngewicht meenemen, moeten we kwijt. Maar da's makkelijk, gewoon een kwestie van opzuipen. :-P