Rust op de dag des heren - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Annet - WaarBenJij.nu Rust op de dag des heren - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Rust op de dag des heren

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

05 Juni 2011 | Frankrijk, Parijs

Huiseigenaar Marcel vertelde dat het hier al 3 maanden niet geregend had. We hadden lage temperaturen voorspeld zien worden maar mochten absoluut niet de open haard gebruiken; alles is veel te droog. Maar zowaar: wij zijn er en vanochtend stortregende het. Sowieso blijft het vandaag een beetje bewolkt en soms wat miezeren. Niet zo erg: het plannetje om een marktje te bezoeken vervalt en we gaan vandaag lekker niets doen. Even naar 't plaatselijke bakkertje (geopend van 07.00 tot 19.30 u., alleen op maandag dicht) en toekijken bij een soort basketbal met kajaks. Verder lezen, wat eten, wat drinken en met de gebrekkige wifi-verbinding klooien (even doet-ie 't en twitter ik wat met Mark en Mieke in Italië). Lekker huiselijk: spelletje Rummikbu voor het eten, en er staat hier satelliet-TV, dus vanavond na de zuurkool met worst (merguezjes) gaat Annet Medium en Fringe kijken.

Tafeltip van vandaag: hou je van karnemelk en ben je in Normandië, doe jezelf dan een plezier en koop eens lait ribot (ook wel laez ribod). Er is een magere variant maar echte bon vivants nemen natuurlijk de volle!

• 05 Juni 2011 - 18:42

Marianne:

Geweldig! Maar meer foto's graag...

dikke kussen en veel plezier!

• 05 Juni 2011 - 19:14

Marianne:

'k Had vorige aflevering gemist, vandaar dat gezeur over foto's. Vanaf nu ben ik jullie trouwe follower...

• 06 Juni 2011 - 06:51

Nino :

Oh wat leuk zeg! Zo een beetje meegenieten van jullie vakantie.
    Geniet ervan het lijkt me heerlijk om even ertussen uit te zijn.
    Groetjes
    Nino

• 07 Juni 2011 - 07:35

Erik En Annet:

Bonjour! Van de markt zie je al iets meer foto's, Marianneke. Maar het valt niet mee om te uploaden met een verbinding die om de 2 minuten wegvalt. Baisses, Erik

• 07 Juni 2011 - 17:29

Erik En Annet:

De meeste mensen die ons kennen weten het wel. De reisverslagen gaan grotendeels over eten en drinken. Het is maar dat je het weet, Nino. Groetjes aan Clasina.