Eerste etappe zeer voorspoedig! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Annet - WaarBenJij.nu Eerste etappe zeer voorspoedig! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Eerste etappe zeer voorspoedig!

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 Juni 2011 | Frankrijk, Parijs

Misschien wel de meest voorspoedige heenreis van alle autovakanties. Voor we 't wisten zaten we aan de franse grens en verder hadden we ook nul oponthoud, op de tolpoorten na.

Het huis in Pont d'Ouilly, Normandië, is erg leuk! Het is zo te zien een oud boerenhuisachtig ding, met tuin aan het water, vervallen gemaal er naast... netjes en schoon van binnen en goed geoutilleerd.

Onderweg hadden we al een tussenstop gemaakt bij de Hyper U. Daar hebben we meteen al de helft van het assortiment meegenomen. Waarschuwing voor naïeve nieuwe lezers: onze reisdagboeken draaien om de plaatselijke geneugten op het gebied van vaste en vloeibare consumpties. Zo scoorden wij voor de eerste maaltijd op ons privéterras aan het water een voorgerechtje van eendenmousse, met een regionaal perenaperitief dat er perfect bij combineerde*. De maaltijdsalade met blauwschimmelkaas is inmiddels traditie voor de eerste vakantiedag. Er gingen nog wat amandelen en tomaatjes in en lekker donker brood bij, alsmede een blanc des blancs bubbel. Met een calvados en sigaartje na wordt de dag uitgeluid en is het tijd voor douche en bed. Nous sommes arrivés.

* Tafeltip: Een glaasje Poirinette uit Bazoches-au-Houlme(Super U, € 12-nogwat) past net zo goed bij eendenmousse als een sauternes of monbazillac bij foie gras past.