Verjaardag - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Erik Annet - WaarBenJij.nu Verjaardag - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Erik Annet - WaarBenJij.nu

Verjaardag

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

03 Oktober 2013 | Vietnam, Hội An

Jarig! Ik ben jarig. Na het douchen krijg ik te horen dat ik nog even in de badkamer moet blijven. Ik hoor geritsel en blaasgeluiden. Dat ken ik ergens van! Een traditie waar ik zelf 21 of 22 jaar geleden mee begonnen ben tijdens een vakantie in Griekenland. Als ik de slaapkamer in kom, hangen er dus ballonnen en slingers en krijg ik een verjaardagskaart. De kado'tjes had ik al: een Vietnamees woordenboekje en een selectie fijne sigaren. Speciaal voor de gelegenheid is het zowaar droog, wat heet: het is mooi weer. Aan het strand staat nog wel wat te veel wind, maar als we weer verkassen naar de beach pool is dat prima uit te houden! We hebben een videoberichtje gemaakt voor onder dit verslag, maar deze slome site zegt nu al precies 12 uur dat deze 'wordt verwerkt'. Houden jullie dus tegoed. We besluiten een massage te laten doen; in een tentje aan de rand van het strand worden we flink onder handen genomen. Opmerkelijk hoeveel kracht er in die Vietnamese poppenduimpjes zit - au! Ontspannen en tevreden togen we met de hotelbus naar Hoi An. We zoeken ons weer het hubus kulubus naar de clothes market, onderwijl alle Vietnamese look my shop-kabouters als vliegen van ons afmeppend. Eindelijk vinden we het diep in een markthal verstopte plekje waar Li en haar zus hun winkel houden. Het overhemd dat ik er gisteren besteld heb, zit als gegoten. We hadden beloofd om in dat geval nog wat meer te bestellen en aldus geschiedt. Een extra overhemd, een pak, een jurk en een kimono liggen aanstonds voor ons klaar, alles op maat gemaakt voor samen $ 200. We vieren de deal met een cocktail bij de Cargo-bar en gaan dan door naar het avondprogramma: een cooking class, die wegens geen andere aanmeldingen geheel privé blijkt te zijn. Onder regie van Loan en Cuc maken we Hoi An-pannenkoekjes (eigenlijk lijken ze meer op wraps, gevuld met garnalen, varkensvlees, sla en komkommer, verpakt in een pannenkoekje en dat weer dichtgeplakt met een velletje rijstpapier), garnalen in tamarindesaus en makreel in kleipot. Uiteindelijk gaan we aan tafel voor een maal van onze eigen maaksels en het is allemaal verrukkelijk - complimenten aan de kok(s)! Het is ook een leuke binnentuin waar we zitten, stijlvol en verstoken van het stadslawaai. Na de maaltijd krijgen we van Loan een heus diploma, de recepten, een CD met foto's van vanavond en een paar specerijen mee. Erg leuk allemaal. We sluiten de dag af met twee spelletjes op ons balkon, drankjes via de roomservice en een Romeo y Julietta-sigaar, het favoriete merk van ene meneer Churchill. Kun je meer doen op één verjaardag?

• 03 Oktober 2013 - 21:36

Alexandra:

Van Harte Gefeliciteerd Erik zo te lezen heb een super dag gehad!

Groetjes,
    Paul, Alex, Leslie en Sharon

• 04 Oktober 2013 - 15:32

Walter:

Wie is die grote blonde mevrouw bij die Vietnamese kleermaker? Was er genoeg stof om alles te bedekken? Leuke verjaardag dus!

Groeten,

Walter en Rianne

• 04 Oktober 2013 - 17:04

Erik En Annet:

Tja, je lacht er om, maar van sommige rollen stof konden ze inderdaad geen jurken maken voor iemand met een dikke poep. :-)
    Verder trekt die grote blonde dame hier heel veel bekijks, vooral van de petieterige stopnaaldvrouwtjes.

• 09 Oktober 2013 - 16:07

Paul:

Ahem, nog gefeliciteerd Eric, sorry dat nu pas reageer. Maak ik wel goed als je terug bent.